سازمان هواشناسی، برای برخی مناطق کشور از بعداز ظهر جمعه بارش باران همراه با وزش باد شدید را پیش بینی کرده است.

به گزارش خسروشاه نیوز، بر اساس تازه‌ترین نقشه‌های پیش‌یابی سازمان هواشناسی، از بعدازظهر جمعه ۲۹ مهر ۱۴۰۱، در مناطقی از استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، گیلان، مازندران و گلستان، بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت آغاز می‌شود.

روز شنبه شدت بارش‌ها افزایش یافته و علاوه بر مناطقی که اعلام شد، بخش‌هایی از خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان را نیز شامل می‌شود.

روز یکشنبه فعالیت سامانه با شدت کمتر در این مناطق ادامه خواهد داشت.

روز دوشنبه در سواحل غربی دریای خزر، برخی مناطق شمال غرب و بخش‌هایی از تهران، البرز، قزوین و شمال استان‌های مرکزی بارش باران پراکنده رخ می‌دهد.

سه‌شنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر، بخش‌هایی از خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، شرق اردبیل و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران، زنجان و سمنان بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس همین گزارش، روزهای شنبه و یکشنبه در استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز در برخی ساعات وزش باد شدید گاهی خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

از بعدازظهر جمعه تا یکشنبه با توجه به جریانات شمالی بر روی دریای خزر، دمای هوا در این مناطق بین ۸ تا ۱۵ درجه کاهش یافته و دریای خزر مواج خواهد بود.

همچنین دمای هوای جمعه و شنبه در شمال غرب و شنبه و یکشنبه در شمال شرق بین ۵ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد.