اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه وزیر ارتباطات ایران، پلیس امنیت اخلاقی و بخش سایبری سپاه پاسداران اعمال کرد.

به گزارش خسروشاه نیوز، اتحادیه اروپا دوشنبه (۱۷ اکتبر) تحریم‌هایی را علیه وزیر ارتباطات ایران، پلیس امنیت اخلاقی و بخش سایبری سپاه پاسداران اعمال کرد.

این تحریم‌ها در ادامه حمایت غرب از ناآرامی‌های اخیر در ایران از سوی دیپلمات‌های ارشد اتحادیه اروپا علیه مقامات و نهادهای ایرانی انجام شده است.

دویچه وله گزارش داده است که، اتحادیه اروپا در پی مرگ مهسا امینی، تحریم‌هایی را علیه ۱۵ شخص و چندین نهاد ایرانی اعمال کرد.

رویترز نیز به نقل از آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان مدعی شد: ما امروز بسته تحریمی (علیه ایران) را برای مجازات اعمال می‌کنیم.

نام افرادی مانند عیسی زارع‌پور، محمد رستمی و حاج احمد میرضایی به عنوان اشخاص تحریم شده آمده است.

این در حالی است که در گفت‌وگوهایی که وزیر امور خارجه کشورمان با مقامات اروپایی داشته، دیدگاه‌های ایران به صورت واضح به آنها توضیح داده شده است و این‌که اگر اروپایی‌ها مبادرت به اعمال تحریم‌های جدید کنند این اقدام آن‌ها غیر سازنده و غیر منطقی خواهد بود و طبیعتا ایران همانطور که نسبت به رفتارهای سازنده واکنش نشان می‌دهد نسبت به رفتارهای غیرسازنده نیز واکنش متناسب را انجام خواهد داد و در مورد منافع و مصالح ایران به هیچ وجه مسامحه و تعلل نخواهد کرد.

اغلب کشورهایی که در حال حاضر به بهانه موضوع حقوق بشر اقدام به مداخله در امور ایران می‌کند، در موضوع حقوق بشر کشورهایی هستند که اتفاقا مرتکب جرائم عدیده‌ای در حق ملت ایران شده‌اند. نقش مستقیمی در اعمال تحریم‌های حداکثری علیه ملت ایران داشتند. برخی از این کشورها میزبان گروه‌های تروریستی هستند که دست‌شان به خون ملت ایران آغشته است.