فرمانده کل سپاه گفت: به جوانانی که به خیابان می‌آیند و به این عده قلیل که جنگ روانی دشمن روی آنها اثر گذاشته است می‌گوییم شما عزیزان این کشور هستید حتی به آنها که ما را دوست ندارند می‌گوییم ما شما را دوست داریم.

به گزارش خسروشاه نیوز، سرلشکر سید حسین سلامی در چهارمین دوره مراسم تجلیل از فرماندهان راوی تاریخ شفاهی و رونمایی از آثار اسنادی و پژوهشی در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اظهارکرد: ما در جمع مردان کهنسالی هستیم که دوران جوانی خود را در ترسیم مقطع تاریخ پر افتخاری از ایران و اسلام عزیز سپری کردند و الان چروک صورت نشان از ایثار، شجاعت و صبوری آنهاست، آنها هرگز در مقابل دشمن کرنش نکردند.

وی افزود: در آن دوران سخت که شرق و غرب به صحنه آمده بودند، دل سیاه شب را می‌شکافتند و وجب به وجب نقشه استقلال کشور را با ثبات قدم‌ها و قلب‌های مطمین و ذهن‌های چابک گسترش می‌دادند. ترسی از هیبت شیطانی دشمن نداشتند. آنها با قامت برافراشته و با گامهایی ثابت‌ پیش می‌رفتند. این‌ها کسانی هستند که بیرق‌های زیبای هویت و فرهنگ و آیین ما را بر فراز بزرگترین قله‌های فتح بر افراشتند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه رزمندگان زخمی شدند، اما اجازه ندادند سیمای استقلال کشور آسیب ببیند، گفت: آنها شکوه، عظمت و تمام فضیلت‌ها را معنا کردند. برخی از آنها رفته‌اند تا ما بمانیم. شهیدان ما رفتند تا ایران و آبروی ما بماند تا نوامیس ما امنیت داشته باشد و حرمت، اعتبار و منزلت جهانی پیدا کنیم. رفتند تا اراده دشمنان سلب شود و این آزادی است، یعنی گریز از برده‌داری مدرن تا آزاد باشیم. رفتند تا دشمن به ما نگوید تو به عنوان ایرانی باید این اندازه در علم پیشروی کنی، آنها رفتند تا دشمن نتواند بگوید تو حق فرستادن ماهواره به فضا را نداری و نمی‌توانی در علم بیوتکنولوژی پیشرفت کنی و تو باید مدلی از تفکر ما باشی. رفتند تا کسی نتواند بگوید ناموس را بدون پوشش در جامعه حرکت بده.

وی با خاطرنشان کردن این مساله که این نبرد اصلی ما در دفاع مقدس بود، به طرح این سوال که آیا می‌توان از این همه بزرگی که همانند آن در هیچ کجای عالم تکرار نمی‌شود، چشم پوشید؟ افزود: جاده استقلال برافراشته شد تا ایران جزو معدود سرزمین‌هایی باشد که هیچ بیگانه سلطه طلبی بر آن راه ندارد و این گنجینه و ذخیره تمام ناشدنی دفاع مقدس است که به مردم روح و معنا می‌بخشد. آرامش و صلابت و جرات می‌دهد.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس نقطه آغازی برای نبرد مستمر جهانی بین ما و آنهایی که نمی‌خواهند ایران مستقل، آباد و آزاد باشد، است، افزود: دشمن به شکل‌های مختلف آمد و از تمام ابزارهای سنتی و مدرن بهره برد اما، ملت عزیز ایران تحت هدایت‌های امام حکیم و آسمانی الهام یافته از منبع وحی، مطمئن، مستحکم، با ثبات و مقاوم ایستاد و از فراز تحریم‌ها گذشت، قرار بود تحریم‌ها نسخه تسلیم باشد، اما آیا این اتفاق صورت گرفت؟

وی همچنین گفت: مشکلات وجود دارد اما ربطی به اراده دشمن ندارد. دشمن از راه تهاجم فرهنگی برای تسخیر قلب‌ها و ذهن‌ها و سست کردن آسمان‌ها و پشیمان سازی ملت از انقلاب شکوهمند خود آمد. از همه جا با همه ابزارها آمد و هنوز هم هست، اما از آن طرف آن رود خروشان بی‌انتهای اربعین را هم می‌بینید چه در کشور ما چه در عراق، اجتماع بی‌انتهای غدیر را هم می‌بینید و نونهالان و نوجوانان ما را هم می‌بینید. این هم کارکرد عملیات روانی دشمن است که می‌خواستند دین گریزی، اسلام گریزی و نماز گریزی را در قلب جوانان ما رواج دهند. ما می‌بینیم صف‌های جوانان را که برای دفاع از حرم از خود سبقت می‌گیرند. جوانان ما عین نسل گذشته آگاه در این سرزمین حضور دارند.

سلامی تاکید کرد: دشمن می‌خواهد صدای واقعیت را در ایران خفه کند. ما از دشمن جز شکست و ضعف چیزی ندیدیم. در ۴۴ سال گذشته در هر عرصه و زمینه‌ای او شکست خورده است. کدام پیروزی را به نام او ثبت می‌کنید؟ فقط گریخته است. آیا شمایل فعلی پیر، فرسوده و عاجز آمریکا با بیست سال پیش همانند است؟ به جرات می‌گویم شکست خورده‌اند. یک جنگ رسانه‌ای و سیاسی را آغاز کرد، آمد تا جبران شکست‌های سخت‌شان باشد. می‌خواهند اجازه ندهند منطق اسلام و نفوذ منطقه‌ای ما وجود داشته باشد.

وی افزود: می‌گویند نفوذتان را قطع کنید و بعد به درون سرزمینتان نفوذ کنیم تا فقط دیکته بنویسید ما به آنها می‌گوییم هر درسی را بلدیم به جز دیکته در آن مردود شده ایم. می‌خواهند جوانان ما را به خیابان‌ها بریزند با ترکیب همه چیزهایی که قبلاً به کار گرفتند، این آخرین حربه دشمن است.

وی یادآور شد: نداشتن آگاهی و شناخت عامل شکست است. پیروزی در آگاهی و ایمان است. به جوانانی که به خیابان می‌آیند و به این عده قلیل که جنگ روانی دشمن روی آنها اثر گذاشته است می‌گوییم شما عزیزان این کشور هستید حتی به آنها که ما را دوست ندارند می‌گوییم ما شما را دوست داریم. وقتی برای دفاع از ناموس آنها و عزت کشور می‌جنگیم به شناسنامه کسی نگاه نمی‌کنیم برای همه جامعه است. ما شما را دوست دار خود می‌دانیم اجازه نمی‌دهیم دشمن شما را شکار کند.

وی افزود: توجه کنید پژواک صدای بیگانه نشوید. موقعیت خود را نسبت به دوست و دشمن انتخاب کنید. آنهایی که از شکستن وحدت مردم و نا امنی در این مملکت خوشحال می‌شوند، دوستان شما نیستند دشمنان واقعی شما هستند همان کسانی هستند که در این کشور ثروت مادی و معنوی ما را غارت کردند و برای خود ثروت ساختند، اما راهی وجود ندارد. درود خدا بر ملت آگاه، بصیر و غنی که صحنه را پر کرد و آنها را تحویل نگرفت. دست و پای آنها را می‌بوسیم. قسم می‌خورم بزرگترین آرزوی ما برای قطعه قطعه شدن برای پیشرفت و امنیت کشور و خاموش کردن آتش دشمن است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: به آمریکا، انگلیس، سعودی‌ها و دشمنان‌مان که از طریق رسانه‌های مخرب و ویرانگر خود عمل می‌کنند، هشدار می‌دهیم ما شما را می‌شکنیم، راهی به این سرزمین ندارید. ایران و جوانان ما آگاه هستند، حتی اجازه ورود یک نفر از شما را نخواهیم داد. این جوانان هم بر می‌گردند و در صف اول مبارزه با شما قرار خواهند گرفت. ما جوانان‌مان را می‌شناسیم. آرام و مطمئن حرکت می‌کنند. هنر ما شکست دادن شما دشمنان است. اعتماد ما به خداست و ایمانمان مستحکم است، مردم ما بیگانه ستیز هستند، می‌دانند کجا، کی و چگونه عمل کنند. ما رهبری داریم که بارها شما را خلع سلاح کرده است. راه بر شما بسته است و شکست متعلق به شماست، شکست برای ملت ایران بی معنا است. کسی معنایی از این واژه نمی‌داند و این راه را با قدرت مردم ادامه خواهیم داد.

سردار سلامی در پایان به دشمنان هشدار داد: با کسی تعارفی نداریم. این مسیری است که از شهادت حاج قاسم آغاز شده است. انتقام می‌گیریم بیرونتان می‌کنیم، آنقدر دور که تاثیری از شما در سرزمین‌مان دیده نشود.