بر اساس اخبار منتشر شده در رسانه‌های داخلی، ظهر امروز (جمعه) افراد ناشناسی در زاهدان به اماکن دولتی و کلانتری ها حمله کردند که منجر به کشته شدن ۱۹ نفر شد.

به گزارش خسروشاه نیوز، ۱۹ کشته و ۲۰ زخمی آمار رسمی حوادث امروز زاهدان است که از سوی استاندار سیستان و بلوچستان اعلام شد. ایرنا این خبر را منتشر کرده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان سیستان و بلوچستان قبل از این به صداوسیما گفته بود شماری از افراد با حمله به کلانتری در زاهدان تیراندازی کردند و در نتیجه، تبادل آتش میان دو طرف رخ داد.

ایرنا هم نوشت: یک منبع آگاه تایید کرد که تا کنون ۱۵ نفر از عوامل انتظامی زاهدان زخمی شده اند.

خبرگزاری فارس نوشت ظهر امروز جمعه صدای شدید تیراندازی افراد ناشناس از خیابان رازی در نزدیکی مسجد اهل سنت و کلانتری ۱۶ زاهدان شنیده شد.

شهادت مسوول اطلاعات سپاه سلمان سیستان و بلوچستان

مسوول اطلاعات سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در حملات و تیراندازی امروز زاهدان به شهادت رسید.

ایرنا به نقل از یک منبع آگاه اضافه کرد: ” سرهنگ سید علی موسوی مسوول اطلاعات سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در درگیری امروز زاهدان با تروریستهای مسلح به شهادت رسید”.

وی به خبرنگار ایرنا گفت: سه نفر دیگر از نیروهای قرارگاه سپاه قدس جنوب شرق کشور نیز در این حادثه تروریستی زخمی شدند.

روایت نیروی انتظامی درباره حوادث امروز زاهدان

پیشتر سردار احمد طاهری فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان حادثه امروز زاهدان را تروریستی اعلام کرد و گفت: همزمان با خاتمه نماز جمعه اهل تسنن زاهدان و خروج نمازگزاران از مصلی تعدادی از افراد مسلح ناشناس اقدام به عملیات تروریستی و تیراندازی به سمت نمازگزاران و مقر کلانتری ۱۶ که در نزدیک مصلی بود کردند که بلافاصله با واکنش سریع ماموران مواجه شدند و اوضاع تحت کنترل قرار گرفت .

وی افزود : در این درگیری تعدادی زیادی از مهاجمان و تروریست ها ( به دلیل جمعیت زیادی آماری فعلا در دست نیست ) در چند هسته به سمت نمازگزاران و کلانتری تیراندازی کردند و اقدامات تروریستی خود را انجام دادند.

سردار طاهری اظهار داشت :در این اقدام تروریستی تعدادی کشته و مجروح شدند و تعدادی از ماموران نیروی انتظامی نیز در این درگیری مجروح شدند.

وی تصریح کرد : پلیس حفاظت و حراست از امنیت مردم و اماکن دولتی را بر عهده دارد و با اقتدار جلوی افراد فرصت طلب ایستاده است و به سازی اعمالشان خواهند رسید.

سردار طاهری اضافه کرد : امار رسمی کشته شدگان و مجروحان را در ساعات آینده اعلام خواهم کرد.

یک ماشین آتش‌نشانی، یک پایگاه اورژانس و یک بانک به آتش کشیده شدند.

در میدان کشاورز و بازار مشترک و جمعه بازار نیز چند لاستیک و سطل زباله آتش زده شد. یک نانوایی در نزدیکی خیابان جام‌جم زاهدان نیز مورد هجوم اغتشاشگران قرار گرفت.

شورای تامین استان سیستان و بلوچستان از مردم خواسته است : “فعلا به محل‌های تجمع نزدیک نشوند و به شایعات شبکه‌های ضدانقلاب بی‌توجه باشند”.

ایرنا: حمله به کلانتری زاهدان

خبرگزاری دولت (ایرنا) نوشت که در یک حمله مسلحانه در زاهدان تعدادی به سمت یک کلانتری حمله کردند و آن را به رگبار بستند.

رادیو پیام تعداد کشته ها را ۲ نفر اعلام کرد و گفت تعدادی هم زخمی شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از منابع آگاه تعدادی از پرسنل انتظامی کلانتری و عابران مجروح که به بیمارستانهای زاهدان منتقل شدند.

گفته می شود افراد مسلح ضمن به رگبار بستن کلانتری همچنین تعدادی کوکتل مولوتف به سمت کلانتری پرتاب کردند.

کانال تلگرامی ایرنا ادامه داد: پیش از این عملیات تروریستی هم تعدادی از نمازگزاران نماز جمعه اهل تسنن زاهدان به خیابان آمده بودند.

یک نمازگزار به خبرنگار ایرنا گفت: مولوی عبدالحمید در خطبه های نماز جمعه ضمن تاکید بر هوشیاری و خویشتن داری مردم در مقابل خبر و شایعه تجاوز یک مقام انتظامی چابهار به یک دختر بلوچ گفت این موضوع برای ما خیلی مهم است البته مسوولان گفته‌اند در حال بررسی و پیگیری مساله هستند و ما نیز تا زمان اعلام رسمی آن از سوی دستگاههای مربوطه پیگیر هستیم.

ایرنا افزود: نمازگزاران در حین اقامه نماز بودند که تعدادی از آنان به سمت کلانتری هجوم بردند و یکی از آنان با اتوبوس به دیوار کلانتری زده و قصد تخریب دیوار و ورود به کلانتری را داشتند که موفق نشدند و تنها بخشی از دیوار تخریب شده است.

واکنش مولوی عبدالحمید: دعوت به آرامش

امام جمعه اهل سنت مسجد مکی زاهدان گفت: مردم سیستان و بلوچستان به ویژه شهرستان زاهدان فریب شایعات دشمنان را نخورند و با حفظ آرامش به حل مشکلات پیش آمده کمک کنند.

به گزارش ایرنا مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی عصر جمعه در مصاحبه ای تلویزیونی با شهروندان زاهدان اظهار داشت: حادثه پیش آمده بسیار تلخ و ناگوار است و این حادثه باید مورد بررسی قرار گیرد تا مشخص شود چه دست های در کار بوده است که حادثه امروز در زاهدان به وجود آمده است.

وی ادامه داد: آنچه الان مورد نیاز جامعه است حفظ ارامش همه مردم عزیز زاهدان و استان است.

او تاکید کرد: مردم از تحریک اجتناب کنند در این شرایط استان کاملا ملتهب است چرا که هر نوع التهاب و تحریک در این وضع مشکل سار خواهد بود.

وی گفت: تاکید می کنم شهروندان آرامش را حفظ کنید تا مسئله مورد بررسی جدی قرار گیرد و به شایعات توجه نکنند.

مولوی عبدالحمید ادامه داد: اعتقاد من این است که همه مردم، علما و اندیشمندان آرامش را حفظ کنند و هیچ گونه تحرکاتی انجام نگیرد و حرف هیچ کس را قبول نکنند.

وی افزود: شهروندان آرامش خود را حفظ کنند تا قضیه پیش آمده مورد بررسی قرار گیرد تا معلوم شود مشکل از کجا به وجود آمده است. مجدد تاکید می کنم پیام را به شهروندان برسانید چیزی که مورد نیاز است آرامش و امنیت است تا حق و باطل مشخص شود. مواظب باشید خیلی ها دشمن هستند و هدف دارند و انها از شرایط سو استفاده می کنند.

امام جمعه اهل سنت زاهدان افزود: ضروری است شهروندان استان مراقب باشند به دشمنان قسم خورده فرصت داده نشود.

جیش‌الظلم مسئولیت حمله تروریستی امروز در زاهدان را برعهده گرفت

خبرگزاری تسنیم نوشت: منابع وابسته به گروهک تروریستی جیش الظلم اعلام کردند که این گروهک مسؤلیت حمله تروریستی امروز در زاهدان را بر عهده گرفته است.