مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی اعلام کرد: نشأت گرفتن طعم و بوی نامطبوع آب تبریز از بند نوروزلو در شهرستان میاندوآب محرز شد.

به گزارش خسروشاه نیوز، محمد خانی با اشاره به تغییر بو و طعم آب شرب تبریز افزود: با توجه به نتایج آزمایشات و گزارش اکیپ های کارشناسی، نشأت گرفتن طعم و بوی نامطبوع آب تبریز از بند نوروزلو در شهرستان میاندوآب محرز و مقرر شده اقدامات لازم از سوی شرکت آب منطقه ای در این زمینه انجام شود.

وی اضافه کرد: با وجود تغییر بو و طعم آب شرب در برخی مناطق تبریز، مشکلی از نظر بهداشتی ندارد، به طور طبیعی وقتی حجم آب پشت سدها کاهش می یابد، به دلیل ته نشین شدن املاح در کف مخازن سدها، کیفیت آب آنها نیز پایین می آید و افزایش حجم آب و سردی هوا طبیعی ترین راهکار حل این مشکل است.

خانی تاکید کرد: هر چند شرکت آب منطقه ای ملزم به انجام اقدامات لازم برای رفع بو و طعم نامناسب آب انتقالی به تبریز شده اما باید توجه داشت که این اقدامات در بلند مدت مؤثر خواهد بود چرا که وضعیت فعلی آب تبریز نخستین تجربه از این نوع در کشور است و با وجود اینکه شرایط مشابه در برخی شهرهای دیگر نیز به وجود آمده اما به این شدت نبوده و به دلیل ایجاد این طعم و بو بر اثر عوامل بیولوژیکی، شرکت آب منطقه ای نیز مشاوری را برای بررسی راهکارهای این موضوع به کار گرفته است.